| 1. 6. 2010
| I na trať 260 zavítalo Žluté jaro společnosti RegioJet a tak by bylo skoro hříchem, neprojet se do školy či zaměstnání za 5 Kč v našem kraji vzácnou jednotkou Desiro Classic. |
| Na Den dětí roku 2010 jsem se svezl ráno v 8:17 do Brna a o dvanáct hodin později zpátky spojenou dvojjednotkou, která je posledních 10 květnových a první čtyři červnové dny v provozu třikrát denně v úseku Šakvice - Brno hlavní nádraží - Skalice nad Svitavou jako zvláštní vlak společnosti RegioJet.
Za jednotnou cenu 5 Kč lze cestovat v libovolném úseku v rámci reklamní akce první i druhou třídou poměrně moderní německé jednotky, kterou jsem již důvěrně poznal v Řecku, Bulharsku, Rumunsku a Německu a kterou bylo u nás dosud možné spatřit pouze na několika málo příhraničních tratích s Německem.
Zvláště proto, že mně v červnu vypršela šalinkarta a byl jsem odkázán na placení plného jízdného, jsem nabídku přivítal. Z dlouhodobého hlediska však nutno uvést, že nejde o vlak, který by svým pohodlím předčil běžné soupravy, které na naší trati jezdí. Pominu-li nabídku nápojů v automatu, kterou bych až na výjimky stejně nevyužil, je nutné se zmínit o poměrně velké hlučnosti, nepohodlných sedadlech, nemožnosti otvírat okna a absenci praktických stolečků. Vyzdvihnout tedy lze pouze koše na tříděný odpad, výborný design a o několik tříd lepší toalety ve srovnání s vozy 060 a Bdmtee, kterými jinak každodenně dojíždím.
Celkem vzato jsem se o pár dní později docela rád uvelebil na prastarém sedadle v panťáku, otevřel jsem si okno a vytáhl počítač, na který mně v mnohem uzavřenějším rozmístění sedadel nikdo nekoukal. Jako regionální vozislo je jistě Desiro výjimečně vhodné, ale u nás pod dráty se budu těšit na lepší jednotku v budoucnu.
Související články: | | Téma: Železnice, dráhy Pravděpodobně nejzajímavějším druhem dopravy je doprava drážní. Nejen železnice různých rozchodů od pitoreskních úzkokolejek přimykajících se ke svahu po rychl… | | Téma: Adamov
Nenapodobitelné město, formované průmyslovým závodem ve stísněných podmínkách člnitého terénu na západním okaji Moravského krasu. Ze dna hlubokého údolí se… | |
| Zpět
Komentáře:
Stránka:
|
|
Poslední komentáře:
Autor: Julie Novotná Text: Dobrý den, chci se zeptat, komu mám napsat, pokud chci nafotit vnitřek objektu pro můj nastávající fotografický projekt. Kdo vlastně objekt vlastní?
Děkuji, Julie Číst
Autor: FJerzy Text: Pracoval jsem ve Vlněně jako student na konci 80 let. Rozvážel jsem utkané látky ke kontrolním stanovištím, kde se kontrolovaly a případně opravovaly. Tyto jsem pak rozvážel do skladu na jiném patře.
Nejvíc však vzpomínám na to, jak každý den ráno přivezl autobus ženy z vězení, které tam pracovaly. A já s nimi! Taková obdoba Skřivánci na niti! Číst
Autor: Hanka Text: ten stoleček na pavlači je designový kousek https://search.seznam.cz/obrazky/?q=stolek+pavouk+Halabala&oq=stolek+pavouk+Halabala&aq=-1&ms=15160&ks=46&sourceid=top&color=any&size=any&pornFilter=1&productOnly=0&sId=GOcA8jFVBMdQmeh-8SIb&sgId=MC43NTQ5MDMzNzg0MjMwODc3IDE3NTc1NjgwMjcuMjc4 Číst
Autor: JzA Text: Díky, opraveno. Číst
Autor: Jan Text: Len drobná pripomienka k asi neúmyselnej zámene ulíc v popiske mapky z roku 1907 - tehdejší Třebízského je dnešná ulice Chaloupkova, dnešná Košinova je na mapke vedená ako třída Komenského. Číst
|
|