Na Den dětí roku 2010 jsem se svezl ráno v 8:17 do Brna a o dvanáct hodin později zpátky spojenou dvojjednotkou, která je posledních 10 květnových a první čtyři červnové dny v provozu třikrát denně v úseku Šakvice - Brno hlavní nádraží - Skalice nad Svitavou jako zvláštní vlak společnosti RegioJet.
Za jednotnou cenu 5 Kč lze cestovat v libovolném úseku v rámci reklamní akce první i druhou třídou poměrně moderní německé jednotky, kterou jsem již důvěrně poznal v Řecku, Bulharsku, Rumunsku a Německu a kterou bylo u nás dosud možné spatřit pouze na několika málo příhraničních tratích s Německem.
Zvláště proto, že mně v červnu vypršela šalinkarta a byl jsem odkázán na placení plného jízdného, jsem nabídku přivítal. Z dlouhodobého hlediska však nutno uvést, že nejde o vlak, který by svým pohodlím předčil běžné soupravy, které na naší trati jezdí. Pominu-li nabídku nápojů v automatu, kterou bych až na výjimky stejně nevyužil, je nutné se zmínit o poměrně velké hlučnosti, nepohodlných sedadlech, nemožnosti otvírat okna a absenci praktických stolečků. Vyzdvihnout tedy lze pouze koše na tříděný odpad, výborný design a o několik tříd lepší toalety ve srovnání s vozy 060 a Bdmtee, kterými jinak každodenně dojíždím.
Celkem vzato jsem se o pár dní později docela rád uvelebil na prastarém sedadle v panťáku, otevřel jsem si okno a vytáhl počítač, na který mně v mnohem uzavřenějším rozmístění sedadel nikdo nekoukal. Jako regionální vozislo je jistě Desiro výjimečně vhodné, ale u nás pod dráty se budu těšit na lepší jednotku v budoucnu. Související články: | | Téma: Železnice, dráhy Pravděpodobně nejzajímavějším druhem dopravy je doprava drážní. Nejen železnice různých rozchodů od pitoreskních úzkokolejek přimykajících se ke svahu po rychl… | | Téma: Adamov
Nenapodobitelné město, formované průmyslovým závodem ve stísněných podmínkách člnitého terénu na západním okaji Moravského krasu. Ze dna hlubokého údolí se… | |
|