Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Tramvajová vlečka Jablonec nad Nisou - pivovar
Úzkokolejka lomu Stöffel v Enspelu
Manská elektrická dráha
Snaefellská horská dráha
Úzkokolejka na pile ve Výprachticích
Železniční trať San Salvador – Santa Tecla
Železniční trať San Salvador – Ahuachapán – San Jeronimo
Mezinárodní dráhy Střední Ameriky
Železniční trať Cutuco – San Salvador
Fosfátová drážka na Nauru
Fotka

Žluté jaro


1. 6. 2010
Žluté jaro v Adamově.I na trať 260 zavítalo Žluté jaro společnosti RegioJet a tak by bylo skoro hříchem, neprojet se do školy či zaměstnání za 5 Kč v našem kraji vzácnou jednotkou Desiro Classic.

Žluté jaro v Adamově.Na Den dětí roku 2010 jsem se svezl ráno v 8:17 do Brna a o dvanáct hodin později zpátky spojenou dvojjednotkou, která je posledních 10 květnových a první čtyři červnové dny v provozu třikrát denně v úseku Šakvice - Brno hlavní nádraží - Skalice nad Svitavou jako zvláštní vlak společnosti RegioJet.

Za jednotnou cenu 5 Kč lze cestovat v libovolném úseku v rámci reklamní akce první i druhou třídou poměrně moderní německé jednotky, kterou jsem již důvěrně poznal v Řecku, Bulharsku, Rumunsku a Německu a kterou bylo u nás dosud možné spatřit pouze na několika málo příhraničních tratích s Německem.

Žluté jaro v Adamově.Zvláště proto, že mně v červnu vypršela šalinkarta a byl jsem odkázán na placení plného jízdného, jsem nabídku přivítal. Z dlouhodobého hlediska však nutno uvést, že nejde o vlak, který by svým pohodlím předčil běžné soupravy, které na naší trati jezdí. Pominu-li nabídku nápojů v automatu, kterou bych až na výjimky stejně nevyužil, je nutné se zmínit o poměrně velké hlučnosti, nepohodlných sedadlech, nemožnosti otvírat okna a absenci praktických stolečků. Vyzdvihnout tedy lze pouze koše na tříděný odpad, výborný design a o několik tříd lepší toalety ve srovnání s vozy 060 a Bdmtee, kterými jinak každodenně dojíždím.

Celkem vzato jsem se o pár dní později docela rád uvelebil na prastarém sedadle v panťáku, otevřel jsem si okno a vytáhl počítač, na který mně v mnohem uzavřenějším rozmístění sedadel nikdo nekoukal. Jako regionální vozislo je jistě Desiro výjimečně vhodné, ale u nás pod dráty se budu těšit na lepší jednotku v budoucnu.

Související články:
Téma:
Železnice, dráhy
Pravděpodobně nejzajímavějším druhem dopravy je doprava drážní. Nejen železnice různých rozchodů od pitoreskních úzkokolejek přimykajících se ke svahu po rychl…
Téma:
Adamov
Nenapodobitelné město, formované průmyslovým závodem ve stísněných podmínkách člnitého terénu na západním okaji Moravského krasu. Ze dna hlubokého údolí se…

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Хоруғ (TJK).

Datum: 5. 9. 2009

Poslední komentáře:

Autor: František Jeřábek
Text: Ahoj Láďo ještě pamatuji Kolena Pavla z Olomouce Lexa Frič Vokrinek
Číst

Autor: Lukáš Krejčí
Text: Dobrý den, rád bych se zeptal, zda je možné použít některou z Vašich fotografií ke své diplomové práci.
S pozdravem
Krejčí
Číst

Autor: Pavel Danek
Text: Leodegard Danek ( Mlynar v Arnostove) by muj dedecek.
Číst

Autor: Ladislav Brabec
Text: Díky Franto za reakci.
Jsem v kontaktu s Pavlem Kŕivánkem, oba jsme v Praze, toho také pamatuješ? Jinak o nikom nevím.

Číst

Autor: JzA
Text: Pokud to bude vhodné vzhledem k tématu, určitě se dřív nebo později dočkáte.
Číst